Abonnementsløsninger er det nye sort

610

De fleste af os kan hurtigt komme i tanke om en abonnementsløsning, som forhandles herhjemme. Men ligesom med alt andet, så kommer vores inspiration udenlandsk fra og abonnementsløsningen er ingen undtagelse. Her har vi fået vores inspiration fra USA. I USA er abonnementsløsninger en del af manges hverdag i mere eller mindre grad. 

Det der oftest ligger til grund for en abonnementsløsning er, at noget skal være let tilgængeligt, personliggjort eller fordi at  du, som forbruger, kan få det billigere som en abonnementsløsning. 

Abonnementsløsninger stiger herhjemme

Det er ikke kun i USA, at abonnementsløsninger de seneste par år er blevet et hit. Det er de færreste af os, der ikke kender nogle, som har f.eks. Spotify eller en form for streamingtjeneste, de månedligt betaler til. Der er flere og flere, der siger deres TV pakker op, fordi de efterhånden kan nøjes med streamingtjenester som en abonnementsløsning. Men det er ikke kun streaming- og musiktjenester, der har fået et nyk op i popularitet herhjemme. Et eksempel er måltidskasser. Vi skal ikke mange år tilbage, før det ikke var noget, som særlig mange kendte til. I dag er der over en håndfuld af virksomhed, som sælger måltidskasser som abonnementsløsninger til danskerne. 

Abonnementsløsninger giver gode ideer

Denne type løsning har derfor også åbnet øjnene på masser af iværksættere og start-ups, som har kunne udnytte det til deres fordel og dermed få skabt løsninger, der bliver solgt som abonnement. For selvom at de klassiske abonnementsløsninger er streamingtjenester og måltidskasser – så har det åbnet dørene for en hel ny verden herhjemme, hvor der er fordele at hente, når du vælger den løsning: F.eks. billigere priser, pakker, der er personliggjorte efter lige præcis dine behov og som bliver sendt lige til din dør.

Under corona, hvor flere specialbutikker lukkede ned, var det for nogle sværere at få fat i gode vine, champagner og andet drikkelse, der skulle nydes fredag aften. Derfor findes der nu et hav af abonnementsløsninger, der er tilpasset dig inden for blandt andet vine, champagne og andet med procenter. Her kan du ofte få abonnementsløsninger, der er tilpasset enten dine præferencer, dit budget og dine favoritter. Det bliver altså ikke mere personliggjort end det. 

Så selvom at pandemien for mange var en hård kamel at sluge – og de fleste nok ville have været foruden den, så satte den gang i kreativiteten hos mange iværksættere og virksomheder, som pludseligt måtte tænke ud af boksen for at kunne fortsætte deres salg til trods for restriktioner, der gjorde det svært for dem. 

Tidligere artikelIværksættere hjælper dig med din eksamensforberedelse
Næste artikelDe 3 typer af prisfastsættelsesmetoder