Du har lige startet din nye virksomhed op, og nu vil du selvfølgelig gerne have dit produkt eller din service ud til så mange som muligt. Men hvordan gør du? Hvordan får du mulige kunder til at få øjnene op for netop dit brand? Som tidens trends og tendenser dikterer, så har vi alverdens muligheder med social medier. Og en af de trends, som specielt de sidste par år er blevet populært, er brugen af ambassadører. Her finder man ofte en semi-kendt eller kendt talsperson, som så er ambassadør for dit brand. Men hvordan foregår det helt præcist? Og hvordan griber man det an?

I denne artikel vil NAGE blive brugt som eksempel, ift. hvordan de har gjort. 

Vælg det rette match 

Første fase, og måske endda den sværeste, er at vælge en ambassadør, som du kan stå inden for. NAGE har valgt supermodellen, Helena Christensen. De har undersøgt hendes baggrund, snakket med hende om hendes kerneværdier og hvad hun som person står inde for. Den værste kombination er, at din virksomhed står inde for én ting, og så din ambassadør udadtil viser noget andet. 

NAGE er kendt for at være specialister og nogle af de bedste på markedet inden for kosmetiske behandlinger. De brander sig på deres mange års erfaringer og de naturlige resultater deres behandling giver. Det er et match, der stemmer overens med Helena Christensens tilgang til livet, og hvordan hun lever. Hun vil ikke gå på kompromis med behandlinger, når det kommer til hendes krop, og så ønsker hun et naturligt resultat.

Jeres ansigt udadtil 

Efterfølgende skal der skabes en plan for, hvordan I vælger at bruge jeres ambassadør. Det kan være forskelligt alt efter, hvad dit produkt eller service er, hvad den bedste vej er for jer. NAGE bruger Helena Christensen, deres ambassadør, som en talsperson for dem på deres hjemmeside og sociale medier. Her bruger de hendes som et billede udadtil, der skaber interesse hos mulige kunder og samtidig med, at hun ser ud, som hun gør, bliver hun et forbillede for flere, der har et ønske om at ligne hende. Udover, at folk ser på hende og tænker, det vil de gerne ligne, så giver det også en troværdighed. Hun er en verdenskendt supermodel, og det giver altså en tryghed hos folk, der overvejer en af NAGE’s kosmetiske behandlinger, at hun anbefaler NAGE. 

Der er altså mange fordele med en ambassadør, hvis du får fundet det perfekte match. Det er alfa omega for et samarbejde, der er troværdigt og naturligt – og som oftest er det, der sælger bedst. 

Tidligere artikelCorona satte skub i hvidevarebranchen!
Næste artikelAlt du skal vide om forskudsopgørelse