2020 var et år, der på mange måder satte nye rekorder. Derfor var hvidevarebranchen heller ingen undtagelse. I denne artikel vil der være fokus tal og statistikker der kommer fra hårde hvidevarer, såsom emhætte, køleskabe, vaskemaskine, tørretumbler og lignende. Nogle af tallene i denne artikel kan dog reflektere en større gruppe af hvidevarer. 

Hårde hvidevarer havde det største boom siden 2016

Tal fra salg af hårde hvidevarer nåede næsten toppen i 2020, hvor det for de flestes vedkommende, stod på en masse tid derhjemme og nye projekter og drømme, der endelig skulle udføres. Derfor så man også en markant stigning på hårde hvidevarer fra 2019 til 2020. I 2019 var der et salg på 4,80 milliarder kr og året efterfølgende i 2020 var der et årligt salg af hårde hvidevarer på 5,17 mia. kr. Det er altså en stor stigning og eksperter mener, at det skyldes corona. Her blev mange danskere sendt hjem fra job, og netop dét gav tid til at starte nye projekter, der længe var drømt om. 

Fremtiden er svær at spå

Til trods for et fantastisk 2020 får hvidevarebranchen, så er der ingen garanti for, hvordan det fortsætter. 2021 ser ud til at være startet godt, da nedlukningen af Danmark fortsætte nogle måneder ind, samtidig med at sidste omgang af feriepengene kom ind på vores kontorer. Men nu med alting åbent og folk tilbage på jobbet, kan tingene ændrer sig, mener eksperter. Der er altså ingen garanti for, hvordan hvidevarebranchen vil se ud i fremtiden.  

Online salg er blevet en favorit blandt danskerne

Ligesom med andre brancher, er online salg blevet taget til et helt nyt niveau. Først og fremmest fordi det har i nogle måneder været den eneste mulighed og dernæst fordi folk har fundet komfort i at kunne bestille hjemmefra. Danskerne har fundet ud af, hvor mange fordele der er ved at bestille online. De har alverdens udvalg lige for næsen af dem, de kan finde alt den information, der er brug for og så kræver det blot nogle enkelte klik, og så kommer den direkte hjem til dig og endda tilkoblet – hvis det ønskes. Det bliver altså ikke nemmere. Der er altså flere brancher, der til trods for en svær tid har nydt godt af, at folk har brugt ekstra tid derhjemme – i dette tilfælde hvidevarebranchen og al online salg. 

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her